Szanowni Państwo, do końca tego tygodnia (czyli do piątku, 4 października br.) uruchomimy ogrzewanie wszystkich budynków oraz mieszkań #TBSWrocław. Firma, której zleciliśmy te prace, od 26 września sukcesywnie włącza niezbędną infrastrukturę.
Jeśli okaże się, że w Państwa mieszkaniu ogrzewanie nie będzie działało poprawnie, prosimy o zgłoszenie problemu do Działu Technicznego TBS Wrocław:
Mając taką informację, zlecimy pilną interwencję, aby rozwiązać problem.
Aby oficjalnie rozpocząć tegoroczny sezon grzewczy, współpracująca z nami firma zewnętrzna musi ręcznie uruchomić ponad 80 kotłowni gazowych oraz węzłów cieplnych. Każde takie miejsce ma swoją specyfikę, a jego uruchomienie może potrwać co najmniej pół godziny. Serwisant — przyjeżdżając do budynku w celu uruchomienia centralnego ogrzewania — musi sprawdzić stan napełnienia instalacji, włączyć pompę, odkręcić zawory, a następnie odczekać, żeby sprawdzić, czy układ grzewczy jest odpowiednio ustabilizowany.
Następnie pracownik techniczny sprawdza stan odpowietrzenia oraz fakt, czy układ jest szczelny na gorąco przy podwyższonym ciśnieniu. Jeśli to konieczne, wykonuje również regulację temperatury, czyli sprawdza krzywą grzewczą. Ponadto, w trakcie uruchamiania infrastruktury grzewczej może się okazać, że są konieczne dodatkowe regulacje lub pojawi się potrzeba np. wymiany części z powodu usterki mechanicznej. To dodatkowo wydłuża cały proces.
Co więcej, pracownicy firmy zewnętrznej muszą też dojechać na miejsce, a budynki TBS Wrocław ogrzewane przez kotłownie gazowe i węzły cieplne są rozlokowane praktycznie w całym Wrocławiu. Dlatego też liczba zadań o takim charakterze, możliwych do wykonania w ciągu dnia, jest ograniczona, a proces uruchamiania ogrzewania w naszych budynkach musi być rozłożony w czasie. Wiemy, że to zadania wymagające realizacji w etapach, dlatego już 26 września br. zleciliśmy uruchomienie kotłowni gazowych oraz węzłów cieplnych.
Zdjęcie ilustracyjne wygenerowane w usługach AI.