Wyjaśnienie do SIWZ z dnia 19.03.2019r
Data wyjaśnienia: 19.03.2019
Dotyczy: Budowa budynku biurowego w zabudowie plombowej przy ul. Trzebnickiej 76 we Wrocławiu
Wrocław, dnia 18 marca 2019 r.
Dotyczy: przetargu nieograniczonego pn. „Budowa budynku biurowego w zabudowie plombowej przy ul. Trzebnickiej 76 we Wrocławiu”
Działając na podstawie art.38 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych zawiadamia się, że w dniach: 14.03.2019 r. i 15.03.2019 r. wpłynęły wnioski o wyjaśnienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Poniżej przedstawiamy pytania Wykonawców oraz odpowiedź Zamawiającego.
Pytanie nr 1 :
W projekcie zamiennym – wykonawczym na rysunkach jest adnotacja:
„1. Inwestycję należy zrealizować zgodnie z zatwierdzonym Projektem Budowlanym PB i wg przepisów Prawa Budowlanego, odrębnych ustaw i przepisów techniczno – budowlanych oraz zgodnie z Polskimi Normami”
W związku z powyższym prosimy o informację, który projekt jest podstawą do wyceny, ponieważ Projekt Budowalny w skrócie PB znacznie się różni od Projektu Wykonawczego w skrócie PW, oraz według którego projektu należy realizować inwestycję?
ODPOWIEDŹ:
Podstawą do wyceny jest projekt wykonawczy zamienny. Inwestycja realizowana będzie w oparciu o zamienny projekt wykonawczy.
Pytanie nr 2 :
Według nas różnice w rozwiązaniach projektowych wymagają zmiany PB i pozwolenia na budowę, jakie jest stanowisko Zmawiającego? Czy Zamawiający wystąpi o wydanie pozwolenia zamiennego na budowę na podstawie zamiennego projektu budowlanego?
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający wystąpi o zmianę projektu budowlanego. Projekt wykonawczy zamienny, który stanowi załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia uwzględnia zmiany objęte projektem budowlanym zamiennym.
Pytanie nr 3 :
Zamieszczone w postępowaniu pozwolenie na budowę jest z roku 2008. Czy w związku z tym powyższe pozwolenie jest czynne i aktualne?
ODPOWIEDŹ:
Decyzja o pozwoleniu na budowę nr 2654/08 z dnia 24.11.2008 r. jest ważna.
Pytanie nr 4 :
W opisie PW płytki z konglomeratu terazzo są na zaprawie od 15 do 45 mm, jest to wysokość która ma wpływ na zaprojektowane warstwy posadzek – proszę o uwzględnienie zaprawy na przekrojach – obecnie nie występuje zaprawa (bez uwzględnienia grubości zaprawy będą występować różnice poziomów gotowych posadzek).
ODPOWIEDŹ:
Całkowita wysokość warstw posadzkowych (od poziomu surowego stropu) wynosi 11 cm i w zależności od rodzaju grubości materiału wykończenia podłogi (drewno, materiał szkliwiony, kamień/konglomerat) pozostałe warstwy (wylewka, izolacja akustyczna) mają odpowiednią grubość.
Pytanie nr 5:
W opisach PW jak i na rysunkach brak cokołów przypodłogowych proszę o uzupełnienie lub informację, że nie występują.
ODPOWIEDŹ:
Zgodnie z treścią opisu technicznego projektu wykonawczego architektury jako cokoły przypodłogowe zaprojektowano stalowe wyprofilowane listwy przypodłogowe o wysokości 59 mm i grubości 3 mm.
Pytanie nr 6:
W opisach PW jest podłoga z konglomeratu terazzo o grubości 3cm i wymiarach 60/60 i 30/30 na rysunkach wykończeniowych A30 i A33 występują inne wymiary. Proszę o ujednolicenie i podanie przykładowego producenta.
ODPOWIEDŹ:
Wymiary płyt konglomeratowych należy przyjąć wg rysunków wykończeniowych A30 i A33 (płyty cięte na wymiar).
Pytanie nr 7:
Dotyczy projekt wykonawczego-zamiennego. Proszę o udostępnienie rzutów poszczególnych kondygnacji w branży konstrukcyjnej wraz z legendą oraz oznaczeniem na rzutach elementów wyszczególnionych w spisie rysunków konstrukcyjnych od KW-06 do KW-21. Rzuty architektoniczne ze względu na szczegóły, są mało czytelne dla branży konstrukcyjnej. Rzuty konstrukcyjne ułatwią wycenę i późniejszą realizację.
ODPOWIEDŹ:
Rzuty kondygnacji branży konstrukcyjnej to rysunki: KW_01, KW_02, KW_03, KW_04. Tarcze są odpowiednio: TA w osi A, TB w osi B, TC w osi C, TD w osi D.
Pytanie nr 8:
Prosimy o potwierdzenie, że po dostarczeniu Zamawiającemu kart gwarancyjnych na wbudowane urządzenia, będzie na nie obowiązywał termin gwarancji producenta (treść ust. 6 punkt 3 wzoru karty gwarancyjnej - załącznik nr 3 do umowy).
ODPOWIEDŹ:
Gwarancją producenta objęte będą wbudowane urządzenia za wyjątkiem dźwigu osobowego/windy oraz gruntowych pomp ciepła.
Pytanie nr 9:
Prosimy o wyjaśnienie, czy w okresie gwarancyjnym, koszt zalecanych przez producentów urządzeń niezbędnych przeglądów serwisowych i konserwacyjnych, oferenci mają uwzględnić w cenie oferty, czy też Zamawiający będzie ponosił je samodzielnie w okresie eksploatacji urządzeń.
ODPOWIEDŹ:
W okresie gwarancji serwisowanie urządzeń będzie po stronie Zamawiającego.
Pytanie nr 10:
Rozwiązania instalacji sanitarnych w Projekcie Budowlanym (PB) diametralnie różnią się od tych przyjętych w Projekcie Wykonawczym Zamiennym (PW). Przyjęte rozwiązania wzajemne się wykluczają.
W PB przyjęto jako źródło ciepła węzeł cieplny, ogrzewanie grzejnikowe, klimatyzację urządzeniami freonowymi typu VRF, centrale wentylacyjne bez odzysku ciepła, natomiast w PW Zamiennym źródłem ciepła jest pompa ciepła z sondami pionowymi, ogrzewanie i chłodzenie poprzez maty kapilarne, centrale wentylacyjne z rekuperacją.
Proszę o odpowiedź które rozwiązania należy przyjąć do wyceny ?
ODPOWIEDŹ:
Podstawą wyceny jest projekt wykonawczy zamienny.
Pytanie nr 11:
Zgodnie ze znajdującymi się w PB warunkami technicznymi przyłączenia do sieci wodnej i kanalizacyjnej wynika, że są one nieaktualne.
Nieaktualne są także uzgodnienia oraz przyjęte rozwiązania projektowe.
Zostały wydane nowe warunki przyłączeniowe, które narzucają wykonanie i uzgodnienie przyłączy z MPWIK.
Proszę o odpowiedź czy posiadają Państwo aktualną dokumentacją projektową przyłączy uzgodnioną z MPWiK Wrocław.
ODPOWIEDŹ:
Tak, Zamawiający uzupełnił dokumentację projektową o projekt przyłącza wodociągowego.
Pytanie nr 12:
W związku z wieloma pytaniami oraz rozbieżnościami pomiędzy Projektem Budowlanym a Projektem Wykonawczym, zwracam się z prośbą o wydłużenie terminu składania ofert o co najmniej 2 tygodnie.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający zmienia termin składania ofert z dnia 28.03.2019 r. na dzień 11.04.2019 r.
W związku z powyższym zmienia się treść punktu XV ppkt. 1 i 3 SIWZ tj.
w miejsce treści:
„1. Oferty, w zamkniętej kopercie z opisaną nazwą zamówienia należy złożyć w siedzibie Zamawiającego we Wrocławiu przy ul. Przybyszewskiego 102/104, w sekretariacie, pokój nr 21, do dnia 28 marca 2019 r. do godz. 11:00.”
„3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28 marca 2019 r. do godz. 11:15 w siedzibie Zamawiającego we Wrocławiu przy ul. Przybyszewskiego nr 102/104, w pokoju nr 32.”
wpisuje się następującą treść:
„1. Oferty, w zamkniętej kopercie z opisaną nazwą zamówienia należy złożyć w siedzibie Zamawiającego we Wrocławiu przy ul. Przybyszewskiego 102/104, w sekretariacie, pokój nr 21, do dnia 11 kwietnia 2019 r. do godz. 11:00.”
„3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 11 kwietnia 2019 r. do godz. 11:15 w siedzibie Zamawiającego we Wrocławiu przy ul. Przybyszewskiego nr 102/104, w pokoju nr 32.”