Zatrudnimy administratora nieruchomościPowrót
TBS Wrocław Sp. z o. o. zaprasza osoby zainteresowane podjęciem pracy na stanowisku administratora nieruchomości.
Zgłoszenia należy przesyłać mailowo, na adres tbs@tbs-wroclaw.com.pl lub a.bartosz@tbs-wroclaw.com.pl. Z kolei dzwoniąc pod nr. telefonu (71) 325 33 38 można uzyskać dodatkowe informacje o tej ofercie pracy.
Prosimy kandydatów składających ofertę zatrudnienia o zapoznanie się z klauzulą informacyjna i złożenie stosownego oświadczenia.
Wymagania wobec kandydatów
Od kandydatów — poza posiadaniem co najmniej wykształcenia średniego (preferowane techniczne) — oczekujemy co najmniej roku doświadczenia zawodowego w zakresie administrowania (zarządzania) nieruchomościami. Preferowane będą osoby posiadające następujące kompetencje i cechy:
- doświadczenie zawodowe oraz wiedzę w zakresie obsługi administracyjnej i eksploatacyjnej
- licencję zarządcy nieruchomości mieszkalnych i niemieszkalnych w zasobach należących do pracodawcy i zarządzanych na zlecenie wspólnot mieszkaniowych
- dobrą znajomość obsługi komputera, w szczególności pakietu biurowego MS Office
- stan zdrowia pozwalający na częste wykonywanie obowiązków na terenie osiedli zarządzanych przez TBS Wrocław Sp. z o.o.
Dodatkowym atutem będzie posiadanie przez kandydata licencjatu zarządcy nieruchomości.
Szukamy osób wyróżniających się wysoką kulturą osobistą, zaangażowanych w pracę, odpowiedzialnych i potrafiących samodzielnie organizować swoje obowiązki, systematycznych, komunikatywnych, dyskretnych i odpornych na stres.
Zakres obowiązków
Do podstawowych obowiązków pracownika będzie należeć obsługa eksploatacyjna najemców lokali mieszkalnych i użytkowych w zasobie mieszkaniowym TBS Wrocław Sp. z o. o. oraz członków wspólnot mieszkaniowych, których częściami wspólnymi nieruchomości TBS Wrocław zarządza na zlecenie.
W zakresie obsługi najemców lokali mieszkalnych zasobów mieszkaniowych TBS Wrocław Sp. z o.o.:
- bieżące analizowanie faktur za media
- dokonywanie odczytów elektronicznych półrocznych 30 węzłów oraz dokonywanie odczytów kontrolnych
- dokonywanie kontrolnych bezpośrednich odczytów liczników zimnej i ciepłej wody oraz centralnego ogrzewania
- dokonywanie odczytów liczników indywidualnych w budynkach mieszkalnych (ewidencja półroczna), odczytów zw, cw, co w systemie PROBIT - 6260 pozycji
- zakładanie bazy danych w systemie w nowo zasiedlanych budynkach, zakładanie grupy węzłów zw, cw, co, zakładanie liczników indywidualnych zw, cw, co oraz zakładanie grupy węzłów dla każdego z lokali
- zakładanie współczynnika LAF dla każdego z lokali
- analizowanie prawidłowości odczytów liczników zw, cw, wyjaśnianie- różnic pomiędzy odczytem elektronicznym a odczytem bezpośrednim zw, cw.
- półroczne rozliczanie kosztów zimnej wody
- roczne rozliczanie kosztów dostawy energii cieplnej centralnego ogrzewania i podgrzania zimnej wody – sprawdzanie kosztów, przygotowanie procentowego, podziału kosztów ciepła zgodnie z obowiązującym regulaminem
- przekazywanie najemcom zawiadomień o rozliczeniach za media niezwłocznie po dokonaniu rozliczeń
- rozpatrywanie skarg i odwołań i składanie ustnych i pisemnych wyjaśnień najemcom dotyczących rozliczeń za dostawę mediów komunalnych
- przygotowywanie rozliczeń dla byłych najemców (sporządzanie zawiadomień dla najemców i księgowości)
- bieżące rozliczanie najemców z zimnej wody w przypadku przekazania lokalu
- roczne rozliczenie zużytej zimnej wody służącej do mycia klatek schodowych
- sporządzanie rozliczeń dla lokali użytkowych
- wykonywanie tabelaryczne odczytów licz. zw, cw, co, celem wprowadzenia do sytemu
- korespondencja i współpraca z firmą serwisującą system odczytów elektronicznych APATOR.
- bieżąca ewidencja kosztów dostawy mediów (faktury MPWiK , faktury FORTUM)
- bieżące wprowadzanie odczytów wodomierzy indywidualnych zimnej i ciepłej wody dla lokali Gminnych według tabelarycznego zestawienia (liczników), dla właścicieli według indywidualnych zgłoszeń (adres, data odczytu, odczyt)
- bieżąca ewidencja liczników indywidualnych dla lokali gminnych i właścicieli zgodnie ze sporządzonym protokółem odbioru liczników zimnej i ciepłej wody (data montażu, numer fabryczny licznika, data odczytu, odczyt)
- bieżące prowadzenie analizy zużycia wody – porównywanie faktur rozliczeniowych MPWiK do zużycia według odczytu z liczników indywidualnych
- analiza legalizacji liczników indywidualnych zw, cw, (data montażu)
- rozliczanie zużycia wody zimnej i ciepłej według wskazań liczników indywidualnych na rzecz najemców i właścicieli w okresach półrocznych
- rozliczanie zużycia zimnej wody dla pozostałych odbiorców nie posiadających indywidualnych liczników wody (ryczałty, różnice), zgodnie z treścią obowiązujących regulaminów)
- rozliczanie energii cieplnej centralnego ogrzewania na rzecz najemców i właścicieli w okresie rocznym, zgodnie z treścią obowiązujących regulaminów
- rozliczanie gazu zryczałtowanego 6 węzłów
- sporządzanie i przekazywanie tabelarycznych rozliczeń mediów dla lokali Gminnych (zimnej, ciepłej wody, c.o. gazu zryczałtowanego) oraz sporządzanie i przekazywanie tabelaryczne rozliczeń mediów dla Gminy względem wpłat Gminy
- zarządzanie i przekazywanie danych niezbędnych do rozliczeń mediów firmie zewnętrznej Energosystem (12 budynków) oraz firmie ISTA Polska S.A.
- rozdział kosztów wynikających z faktur dostawców mediów, zgodnie z obowiązującymi regulaminami (koszty stałe, zmienne i wspólne)
- zmiana wysokości opłat zaliczkowych dla właścicieli lokali wynikających z rozliczeń liczników indywidualnych oraz zmiana stawek cen za media na podstawie analizy kosztów
- przyjmowanie odczytów urządzeń pomiarowych mediów komunalnych od właścicieli lokali w formie bezpośredniej, drogą elektroniczną lub za pośrednictwem telefonu
- dokonywanie odczytów liczników indywidualnych w budynkach
- roczne rozliczenie zużytej zimnej wody na mycie klatek schodowych
- analizowanie i sprawdzanie poprawności wykonanych rozliczeń mediów przez system PROBIT (punktowanie faktur, sprawdzanie odczytów i zużyć liczników indywidualnych, analiza naliczeń)
- przekazywanie, niezwłocznie po dokonaniu rozliczeń dla właścicieli, rozliczeń za media, – przygotowanie dokumentów dla firmy obsługującej Wspólnoty
- wprowadzanie faktur do systemu na każdą Wspólnotę Mieszkaniową, zakładanie bazy danych dla nowych Wspólnot (węzłów, liczników indywidualnych)
- wprowadzanie korekt rozliczeń po zamknięciu księgowości w systemie PROBIT
- przygotowywanie materiałów i rozliczeń mediów na Zebrania Wspólnot Mieszkaniowych
- przygotowywanie dokumentów do sądu – kserokopie rozliczeń, mediów
- bieżące prowadzenie dokumentacji rozliczeń mediów założonej dla każdej ze Wspólnot Mieszkaniowych.
W zakresie administrowania nieruchomościami:
pełna obsługa administracyjna i eksploatacyjna nieruchomości mieszkalnych i niemieszkalnych w zasobach należących do Spółki oraz zarządzanych na zlecenie Wspólnot Mieszkaniowych administracyjna zasobów lokalowych Spółki i zarządzanych na zlecenie Wspólnot mieszkaniowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym:
- prowadzenie wszelkich spraw eksploatacyjnych wymagających obecności na terenie przydzielonego rejonu obsługi
- systematyczne prowadzenie przeglądów nieruchomości i terenów do nich przyległych pod względem ich bezpieczeństwa i zgłaszanie służbom technicznym zauważonych nieprawidłowości oraz monitorowanie przebiegu ich usuwania
- podejmowanie interwencji w sprawach zgłoszonych przez najemców lub członków zarządzanych Wspólnot mieszkaniowych oraz monitorowanie przebiegu tych interwencji
- kontrola stanu utrzymania czystości i estetyki, nadzór nad pracą firm wykonujących usługi porządkowe i innych wykonawców świadczących usługi w administrowanych przez pracownika nieruchomościach
- przy współudziale służb technicznych, protokolarne przekazywanie i przejmowanie lokali, budynków, terenów
- prowadzenie, przy współpracy służb technicznych, wszelkich czynności wynikających z zawartych umów eksploatacyjnych i wnioskowanie o zawarcie tych umów oraz o ich zmianę
- dokonywanie kontrolnych odczytów wodomierzy i liczników ciepła na zarządzanych zasobach
- prowadzenie ewidencji administrowanych nieruchomości
- przygotowywanie wniosków o dopłaty do czynszów
- wprowadzanie danych i ich bieżąca aktualizacja, do komputerowego systemu obsługi zasobów lokalowych
- comiesięczne naliczanie wysokości opłat czynszowych
- przygotowanie, zwoływanie, prowadzenie i protokołowanie zebrań Wspólnot mieszkaniowych oraz dbałość o prawidłowy przebieg podejmowania przez członków Wspólnot mieszkaniowych przedłożonych uchwał
- prowadzenie, w zakresie prowadzonych spraw, korespondencji z najemcami, członkami Wspólnot Mieszkaniowych oraz jednostkami organizacyjnymi i innymi instytucjami Gminy Wrocław
- przygotowywanie na zlecenie przełożonych niezbędnych analiz, sprawozdań i bieżących informacji dotyczących spraw w zakresie prowadzonych spraw, w tym najmu lokali usługowych i mieszkalnych w zasobach Spółki
- współdziałanie z pracownikami innych komórek organizacyjnych w zakresie prowadzonych spraw
- opiniowanie wniosków kierowanych do Zarządu Spółki w zakresie prowadzonych spraw,
- sporządzanie projektów pism w zakresie prowadzonych spraw i przedkładanie ich do podpisu przełożonych
- bieżące przygotowywanie i przekazywanie informacji oraz aktualizacja danych w zakresie prowadzonych spraw zawartych na stronie internetowej Spółki do Biura obsługi Spółki
- prowadzenie, archiwizowanie i przekazywanie do Archiwum zakładowego prowadzonej przez siebie dokumentacji
- zastępowanie innych pracowników na zlecenie przełożonych
- wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.
Do codziennych obowiązków pracownika będzie należeć również:
- bieżąca obsługa oprogramowania służącego do elektronicznej kontroli zgłoszeń i podjętych w tej sprawie interwencji w zakresie zarządzania nieruchomościami w zasobach Spółki w zakresie jego działania oraz przekazywanie do Biura obsługi Spółki pisemnych informacji dotyczących nieprawidłowości w funkcjonowaniu tej aplikacji
- prowadzenie, w zakresie prowadzonych spraw, korespondencji z najemcami, członkami Wspólnot Mieszkaniowych oraz jednostkami organizacyjnymi i innymi instytucjami Gminy Wrocław, w tym sporządzanie projektów pism w zakresie prowadzonych spraw i przedkładanie ich do podpisu przełożonych
- przygotowywanie na zlecenie przełożonych niezbędnych analiz, sprawozdań i bieżących informacji dotyczących spraw w zakresie prowadzonych spraw, w tym najmu lokali usługowych i mieszkalnych w zasobach Spółki
- współdziałanie z pracownikami innych komórek organizacyjnych w zakresie prowadzonych spraw
- opiniowanie wniosków kierowanych do Zarządu Spółki w zakresie prowadzonych spraw
- przygotowanie projektów instrukcji i regulaminów oraz wniosków kierowanych do Zarządu w sprawach usprawnienia działań Spółki, w zakresie wynajmu lokali mieszkalnych i usługowych
- bieżące przygotowywanie i przekazywanie informacji oraz aktualizacja danych w zakresie prowadzonych spraw zawartych na stronie internetowej Spółki do Biura obsługi Spółki
- prowadzenie, archiwizowanie i przekazywanie do Archiwum zakładowego prowadzonej przez siebie dokumentacji
- zastępowanie innych pracowników na zlecenie przełożonych
- wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.